11 Dec 2017

Hanya Aku


Assalamualaikum


Tahun 2017 bakal melabuhkan tirai tidak lama lagi. 
Tahun 2017 banyak mendewasakan aku tika ini. 
Terima kasih atas segalanya.

Tahun 2017 adalah tahun yang kebanyakkan masa aku luangkan dengan sekolah.
Tahun yang sangat sibuk kerana peperiksaan yang baru sahaja selesai akhir bulan lepas.
Sungguh aku berat hati meninggalkan zaman persekolahan yang bagi aku cukup
memberi impak yang sangat mendalam.
Mana tak hendaknya kenangan tidak mungkin dapat dibeli dengan wang ringgit.

Mungkin aku tidaklah serapat mana dengan mereka.
Tetapi perkenalan 2 tahun yang aku lalui bersama mereka bukanlah satu tempoh yang singkat
Mungkin juga aku dapat menyelami isi hati mereka sedikit sebanyak.
Segalanya aku tempuhi bersama mereka.

Setiap perkenalan yang terjalin sudah tentu ada bahagianya ada gaduhnya.
Namun segalanya berlalu dengan pantas tanpa aku sedari.
Aku seperti biasa masih saling mencari siapa sahabat yang mampu berdiri teguh disisi
Menemani aku tatkala aku mulai rebah


Mencari sahabat yang benar benar sahabat bukanlah hal yang mudah namun 
Aku tidak mudah berputus asa dalam meneruskan pencarian
Aku belajar untuk tidak terlalu bergantung pada seseorang
Agar suatu hari nanti aku mampu berdiri dengan utuh

Sungguh kenangan itu hanya tersisip kemas dalam lipatan hati aku.
Sesuatu yang indah itu pasti datangnya dari sekeping hati yang cukup ikhlas
Aku masih orang yang sama mungkin bicaranya sedikit berbeza namun 
Aku tetap manusia yang sama

Aku lebih suka meluah rasa bersendirian berbanding berkongsi rasa dengan seseorang
Mungkin kerana aku dilahirkan seorang sahaja sepanjang hidup aku
Bukan semua orang akan memahami apa yang kita rasa
Jadi aku memilih untuk mencoretkan sahaja apa yang aku suka

Kehidupan tidak selalunya indah.
Adakalanya derita datang menghampiri seolah-olah menghakimi diri
Tetapi hanya manusia yang kuat dan tabah yang mampu menghadapinya
Tanpa ada rasa keluh di dada yang berat untuk ditampung.

Bahagia itu akan tiba apabila tiba waktunya.
Kita hanya perlu sabar dan tempuhinya dengan berani.




                                                                     Yang Benar,
                                                                    Najwa




No comments:

Post a Comment

sila tinggalkan komen ya...

Note: only a member of this blog may post a comment.